FANDOM

Historia Edytuj

OPOWIEŚĆ O CZTERECH WĘDROWCACH Edytuj

Dawno temu było sobie królestwo gdzie jednocześnie istniała wojna jak i pokój, pustynia oraz pola pełne urodzaju, bogactwo oraz bieda. Był to kraj bogaty w wiele najróżniejszych kultur, języków i zwyczajów. Panujący wtedy król starał się zachować harmonię i porządek pomiędzy zamieszkującymi te tereny plemionami i dzięki jego rządom, pomimo występujących ów kraj piął się do góry. Jednak pewnego razu doszło do skończenia świata. Wielkie potęgi przestały istnieć a wraz nimi zachwiał się dotychczasowy porządek. Jedynymi ocalałymi były państwa które dla nich nic nie znaczyły. Jednymi z nich było właśnie owe królestwo. Pogłębiająca się bieda, nieurodzaj spowodowany radioaktywnymi opadami, konflikty między klanami oraz brak możliwości handlu ograniczały możliwości króla i pogarszały jego pozycję. Sytuację tą wykorzystali Talibowie i przejęli władzę w państwie. Zaprowadzili oni rządy radykalne oraz despotyczne. Na każdym kroku występowało ryzyko śmierci. Lud godził się na ten stan rzeczy ponieważ wierzono że nie ma dokąd uciec a taki rodzaj rządu jest jedynym słusznym w celu przetrwania. Ale pewnego dnia pojawiło się światełko nadziei. Był wtedy słoneczny dzień jesieni a kwiaty szafranu zaczęły rozkwitać na polach. Farid, myśliwy z gór udał się na stragan w celu zakupienia dóbr na dalsze polowania. Odwiedził również swojego znajomego kupca który handlował wszelakimi przedmiotami sprzed Wielkiej Wojny. Zainteresowała go mała pocztówka która różniła się od pozostałych. Wyryta była na niej data „lipiec 2115”. Handlarz mu zdradził informację, że nie są prawdopodobnie sami na tym świecie. Farid dowiadując się o innej cywilizacji bez wahania rozpoczął przygotowania do ekspedycji. Nie było to łatwe zadanie gdyż wszędzie czaili się rządowi szpiedzy. Droga również nie zapowiadała się na łatwą. Celem wędrówki okazała się bowiem Nizina Środkowoeuropejska, a dokładniej jej wschodnia część dawniej zwana Polską. Do ekspedycji wzięło udział trzech śmiałków. Handlarz herbatą, kucharz oraz znachor. W trakcie wędrówki napotykali wiele trudności. Wysokie promieniowanie, zmutowane zwierzęta to tylko niektóre z nich. Z czasem handlarzowi pogarszał się układ oddechowy. Doszło do tego stanu, że był zmuszony do noszenia maski przeciwgazowej a jego zdolności mowy były mocno ograniczone. Faridowi zaczęła schodzić skóra aż w końcu zaczął przypominać diabła. W końcu jednak udało się śmiałkom dojść terenów legendarnej krainy i spotkali pierwszych tubylców. Jednak to były plemiona koczownicze i każde z nich zmierzało w innym kierunku. Wędrowcy postanowili się rozdzielić w cztery strony świata. Farid wyruszył na północ, Znachor na południe, kucharz na wschód a handlarz na zachód. Obiecali sobie że jeżeli któryś z nich zazna dostatniego życia, sprowadzi pozostałą trójkę towarzyszy do siebie.

Ja nazywam się Hafizullah i jestem handlarzem herbaty. Udałem się na zachód aby zbadać miasto zwane Old Town. Tu zaczyna się moja historia…