FANDOM

Historia Edytuj

Urodził się bez odziedziczonego imienia ani nazwiska na instalacji  Nr. 42 na morzu północnym zwanym Biblioteką. Jego matka zmarła z wycieńczenia przy porodzie który odbierała jedna z bibliotekarek - Ivana. To ona nadała mu imię, oraz opiekowała się nim. Gdy Szopen miał 9 lat rada Bibliotekarzy postanowiła rozpocząć jego nauki w celu wcielenia go w ich poczet.

Po ukończeniu trwających 6 lat nauk przyszedł czas na wybranie mentora oraz Podróż - obowiązkową pielgrzymkę poza instalację 42, która ma nauczyć przyszłego bibliotekarza życia w zniszczonym wojną świecie. Dla Szopena oczywistym wyborem była Ivana. Udali się więc w podróż do Polski - kraju w którym Ivana odbyła swoją. Po dwóch i pół roku młody bibliotekarz był gotowy na powrót do Instalacji a wraz z nim obranie swojego studium - misji życia polegającej na katalogowaniu i zdobywaniu wiedzy w danym rejonie geograficznym. Będąc z natury leniwym człowiekiem i ku braku zaskoczenia ze strony Ivany oraz jego nauczycieli wybrał Polskę. Na początku rezydował w Tricity, lecz potem podróżując po żuławach wiślanych wybrał się do Malborka - Tam poznał i zaprzyjaźnił się z Murem z obozu Północ z którym udał się do Old Town na porę przybyszów. Po powrocie do Malborka przyszedł czas na zdanie pierwszego roku studium do Biblioteki. Jego studium obroniło się u Rady Bibliotekarzy za co ci mianowali go pełnoprawnym członkiem organizacji. Szopen postanowił nie spoczywać na laurach i kontynuować swoje studium. Powrócił do obozu Północ gdzie wyczekuje kolejnej wyprawy na porę przybyszów, tym razem z większym towarzystwem.